Gebze Ticaret Odası’nda seçim süreci hareketlenirken, mevcut Meclis Başkanı Oğuz Şerifalioğlu, yayınladığıbasın açıklamasıyla Gebze Ticaret Odası (GTO) Yönetim Kurulu Başkanlığı’na aday olduğunu duyurdu. Uzun yıllardır oda bünyesinde farklı görevlerde bulunan Şerifalioğlu, adaylık kararını üyelerden, iş dünyasından ve sanayicilerden aldığı destekle şekillendirdiğini ifade etti.
Yıllardır Gebze Ticaret Odası’nın çeşitli kademelerinde görev yapmanın gururunu yaşadığını belirten Şerifalioğlu, bu süreçte temel amaçlarının üyelere daha fazla değer üretmek, iş dünyasının önünü açmak ve Gebze’nin ekonomik gücünü artırmak olduğunu söyledi.
Açıklamasında birlik ve beraberlik vurgusu yapan Şerifalioğlu, görev yaptığı dönemlerde ayrıştıran değil birleştiren, ötekileştiren değil kucaklayan, kişileri değil ortak aklı önceleyen bir anlayışla hareket ettiklerini belirtti. Gebze Ticaret Odası’nın yalnızca bir kurum olmadığını ifade eden Şerifalioğlu, odanın binlerce işletmenin, on binlerce çalışanın ve bölgenin geleceğinin ortak çatısı olduğunu kaydetti.
Gebze Ticaret Odası’nın bugün sahip olduğu güçlü kurumsal yapının geçmişten bugüne emek veren birçok ismin katkısıyla oluştuğunu dile getiren Şerifalioğlu, başta Kurucu Başkan merhum İbrahim Başaran olmak üzere, önceki dönem başkanları, mevcut yönetim ve tüm oda çalışanlarına hizmetlerinden dolayı teşekkür etti.
“Geçmişten aldığımız tecrübeyi geleceğin vizyonuyla buluşturma zamanıdır” diyen Şerifalioğlu, Gebze Ticaret Odası’nı Türkiye’nin örnek gösterilen kurumlarından biri haline getirmek amacıyla GTO Yönetim Kurulu Başkanlığı’na aday olduğunu açıkladı.
Yeni döneme ilişkin hedeflerini de paylaşan Şerifalioğlu, üyelerinin sesi olan, gençlere umut veren, ihracatı artıran, dijital dönüşüme öncülük eden, çevreye duyarlı ve tamamen ticaret odaklı bir yönetim anlayışıyla hareket edeceklerini belirtti. Başkanlık yarışını bir makam yolculuğu olarak görmediğini ifade eden Şerifalioğlu, bunun hizmet etme, üretme, birlikte karar alma ve ortak akılla geleceği şekillendirme yolculuğu olduğunu vurguladı.
Şerifalioğlu, yeni dönemde hiçbir üyenin kendisini dışlanmış hissetmediği, her fikrin değer gördüğü ve tüm sektörlerin temsil edildiği katılımcı bir yönetim modeli oluşturmayı hedeflediklerini söyledi.
Öte yandan Oğuz Şerifalioğlu, adaylığını daha geniş katılımlı bir programla kamuoyuna tanıtacaklarını belirterek, 8 Temmuz 2026 Çarşamba günü saat 19.00’da Happy Inn Otel’de gerçekleştirilecek Aday Tanıtım Toplantısı’na tüm üyeleri, iş dünyası temsilcilerini ve basın mensuplarını davet etti. Şerifalioğlu, ilk adaylık açıklamasını ise uzun yıllardır içinde bulunduğu camiaya duyduğu vefa nedeniyle GTO Meclisi’nden yaptığını ifade etti.